Projektin ohjaus ja toteutuksen seurantapalvelu
Palvelun tarve ja tarkoitus
- Palvelun tarkoitus on auttaa yrityksiä toteuttamaan ja viemään loppuun suunniteltu projektisuunnitelma, joka on avustuksen avulla tarkoitettu toteutettavan.
 - Varmistetaan suunnitelman toteutuminen aikataulussa ja laaditussa budjetissa
 - Tarvittaessa toteutetaan projektisuunnitelman muutos rahoittajalle
 - Helpotetaan yrityksen henkilöstön työtaakkaa tilanteessa, jossa yrityksen henkilöstöllä ei ole riittäviä resursseja toteuttaa suunnitelmaa normaalien toimintojen ohella
 - Varmistetaan, että tuki käytetään oikein, jotta vältytään ongelmilta tuen myöntäjän kanssa
 - Palvelu on osa jo olemassa olevaa häiriötuen projektisuunnitelmaa ja budjettia, joten palvelusta ei synny yrityksille tuen ulkopuolista kulua
 
Projektin toteutus ja sisältö
- Yrityksen tilanneanalyysi
– Tutkimme yrityksen nykytilan tutustumalla yritykseen paikan päällä
– Keskustelemme henkilöstön kanssa saadaksemme kattavan kuvan toiminnasta
– Tutustumme saatavilla yritykseen talouteen ja toimintaan liittyvän aineistoon - Tekemämme analyysin avulla voimme etsiä oikeat työvälineet auttaaksemme yritystä ottamaan tarvittavat kehitysaskeleet
 - Tutustumme projektisuunnitelmaan
 - Avustamme projektisuunnitelman toteutuksessa
 - Laadimme loppuraportin avustuksen myöntäjälle
 - Palvelun aikana järjestämme yrityksestä työpajan, joka tukee projektin toteuttamista
 - Laajan yhteistyökumppani- ja alihankintaverkoston avulla voimme toteuttaa palvelun ja projektisuunnitelman yrityksen tarpeen mukaisesti
 
Palvelun tarkempi sisältö laaditaan tarpeen mukaan
Esimerkkejä sisällöstä:
- Brändin uudistus
 - Kestävän kehityksen työkalut
 - Markkinointitutkimus ja/tai –suunnitelma
 - Laskutus- ja maksujärjestelmän uudistus
 - Ohjelmistokehityksen uudelleenjärjestäminen ja potentiaalisten alihankintaresurssien hakeminen
 - Skaalautuvan tuotteen edellytyksien selvitys ja kehitys
 - Liiketoiminnan uudelleen suuntaamisen tai täydentämisen mahdollisuuksien selvitys
 - Vientitoiminnan kehittäminen (uusien asiakkuuksien kartoitus, tuoteportfolion kehittäminen, markkinoinnin suunnittelu)
 - Uuden tuotantomenetelmän kehittäminen (suunnittelu, toteutus, muutokset)
 - Laatujärjestelmä, joka täyttää asiakkaiden vaatimukset
 - Oman tuotannon tehokkuuden optimointi
 - Uusien palvelutuotteiden edellyttämien tukitoimintojen kehittäminen. Palvelutuotteisiin sisältyvien varaosien hallinnointi ja asiakkaiden vaatimat laatustandardit (HSEQ / ISO 9001)
 - Uusi myyntiprosessi ja organisaatio uusien palvelutuotteiden myyntiin.
 
Yhteydenottolomake
Yhteydenottolomake
Yhteistyössä

