Projektin ohjaus ja toteutuksen seurantapalvelu
Palvelun tarve ja tarkoitus
- Palvelun tarkoitus on auttaa yrityksiä toteuttamaan ja viemään loppuun suunniteltu projektisuunnitelma, joka on avustuksen avulla tarkoitettu toteutettavan.
- Varmistetaan suunnitelman toteutuminen aikataulussa ja laaditussa budjetissa
- Tarvittaessa toteutetaan projektisuunnitelman muutos rahoittajalle
- Helpotetaan yrityksen henkilöstön työtaakkaa tilanteessa, jossa yrityksen henkilöstöllä ei ole riittäviä resursseja toteuttaa suunnitelmaa normaalien toimintojen ohella
- Varmistetaan, että tuki käytetään oikein, jotta vältytään ongelmilta tuen myöntäjän kanssa
- Palvelu on osa jo olemassa olevaa häiriötuen projektisuunnitelmaa ja budjettia, joten palvelusta ei synny yrityksille tuen ulkopuolista kulua
Projektin toteutus ja sisältö
- Yrityksen tilanneanalyysi
– Tutkimme yrityksen nykytilan tutustumalla yritykseen paikan päällä
– Keskustelemme henkilöstön kanssa saadaksemme kattavan kuvan toiminnasta
– Tutustumme saatavilla yritykseen talouteen ja toimintaan liittyvän aineistoon - Tekemämme analyysin avulla voimme etsiä oikeat työvälineet auttaaksemme yritystä ottamaan tarvittavat kehitysaskeleet
- Tutustumme projektisuunnitelmaan
- Avustamme projektisuunnitelman toteutuksessa
- Laadimme loppuraportin avustuksen myöntäjälle
- Palvelun aikana järjestämme yrityksestä työpajan, joka tukee projektin toteuttamista
- Laajan yhteistyökumppani- ja alihankintaverkoston avulla voimme toteuttaa palvelun ja projektisuunnitelman yrityksen tarpeen mukaisesti
Palvelun tarkempi sisältö laaditaan tarpeen mukaan
Esimerkkejä sisällöstä:
- Brändin uudistus
- Kestävän kehityksen työkalut
- Markkinointitutkimus ja/tai –suunnitelma
- Laskutus- ja maksujärjestelmän uudistus
- Ohjelmistokehityksen uudelleenjärjestäminen ja potentiaalisten alihankintaresurssien hakeminen
- Skaalautuvan tuotteen edellytyksien selvitys ja kehitys
- Liiketoiminnan uudelleen suuntaamisen tai täydentämisen mahdollisuuksien selvitys
- Vientitoiminnan kehittäminen (uusien asiakkuuksien kartoitus, tuoteportfolion kehittäminen, markkinoinnin suunnittelu)
- Uuden tuotantomenetelmän kehittäminen (suunnittelu, toteutus, muutokset)
- Laatujärjestelmä, joka täyttää asiakkaiden vaatimukset
- Oman tuotannon tehokkuuden optimointi
- Uusien palvelutuotteiden edellyttämien tukitoimintojen kehittäminen. Palvelutuotteisiin sisältyvien varaosien hallinnointi ja asiakkaiden vaatimat laatustandardit (HSEQ / ISO 9001)
- Uusi myyntiprosessi ja organisaatio uusien palvelutuotteiden myyntiin.